Férfitaktika

Hanyatlik a Facebook?

ku-bigpic1

Nagyon sok hír érkezett arról, hogy az amerikai fiatalok tömegesen hagyják el a Facebookot, ezért a facebooktippek.hu úgy gondolta, hogy érdemes megvizsgálni itthon is a tendenciákat. Ezért készített egy gyors kutatást magyar Facebookozó fiatalok körében és megkérdezte többek között azt, hogy mennyit, hogyan és miért Facebookoznak. Vagy éppen miért nem. Megdöbbentő eredmények születtek.

Okostelefon a kedvenc a Facebookozásnál

A Facebookozó fiatalok 84 százaléka legalább három éve tagja a közösségi portálnak. Több mint egy órát tölt el a résztvevők 90,9%-a és a gyerkőcök 14,7%-a pedig állandóan jelen van. Legkedveltebb eszközük a okostelefon, ez után jön a laptop és majd az asztali számítógép. A tableten való Facebookozás nagyon el van  maradva és a hagyományos mobilokat pedig már alig használják.

magyar-fiatalok-facebook-kutatas-mobil-eszkoz-2

 

Többet vagy kevesebbet Facebookoznak a fiatalok?

A  fő kérdés bennem a használati szokások változása volt.

A megkérdezett fiatalok 30%-a kevesebbet használja a Facebookot most, mint pár hónappal ezelőtt, 70%-uk ugyan annyit, vagy többet gubbaszt előtte. Elsősorban azok között csökkent a Facebook használat, akik 2-3 éve regisztráltak. A régebbi és az újabb tagok inkább ugyanannyit, vagy többet használják a közösségi hálózatot. Ez az arány mindenképpen elgondolkodtató hosszú távon, főleg ha megnézzük a csökkenés indokait.

Mi a csökkenés oka?

A releváns 364 Facebookozó fiatal (az a bizonyos 30%) közül legtöbben azt válaszolták, hogy már unalmas nekik a Facebook (29,9%), második helyen a sok reklám (26,6%), harmadik helyen pedig a személyes adatok féltése szerepel (17,9%). Érdekes módon a szülők jelenléte, mint zavaró ok nem került bele az első 5-be.

magyar-fiatalok-facebook-kutatas-lemorzsolodas

Ha az eltöltött időt vesszük szemügyre, tisztán látszik, hogy akit beszív a rendszer, az nagy valószínűséggel részese is marad, ugyanis jellemzően többet használjak a Facebookot akik régebb óta űzik az “ipart”. Míg azok akik csak 1 éve vannak regisztrálva, 2 óránál kevesebb használat a jellemző. A vezető szerepet a 3 évnél régebbi felhasználok tartják a több, mint 4 órás online idővel.

Sokak szemében megkopott ennek a közösségi hálózatnak a tündöklő csillaga. Ez még nem jelent semmi drasztikus változást a közösségi portálok világában, de annyi elmondható, hogy aki aktívan használja, annak előbb utóbb megszokásává válik a portál használata.

Mit csinálnak a Facebookon a fiatalok? Mi jöhet a Facebook helyett?
Ezekre a kérdésekre a következő napokban fog válaszolni a facebooktippek.hu.

A kutatásról

A kutatásban 1292 fiatal vett részt 2013 december 30 és 2014 január 12 között. Közülük – demográfiai összetétel miatt – 1192, 13 és 25 év közötti válaszadót vizsgált meg a facebooktippek.hu. Bár nem merné a kutatást reprezentatívnak nevezni, de igyekezett a résztvevőket olyan arányban keresni, hogy az igazodjon a Facebook összetételéhez ugyanebben a korosztályban. A megkérdezés Facebookon történt, így az eredmény természetesen csak a Facebookozó fiatalok szempontjából értelmezhető. Azokkal a fiatalokkal, akik nem Facebookoznak, ez a kutatás nem szolgál információval.

Forrás: facebooktippek.hu

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!